4 Temmuz 2018 Çarşamba

Boku No Hero Academia

BOKU NO HERO ACADEMİA

Bu anime, Boku No Hero Academia adlı bir mangadan alıntıdır.  Anlamı, "Benim Kahraman Okulum" demektir. Tür shounen, süper güçler, aksiyon. Aşk da var da, öyle ön planda değil. Baş karakterimiz harem kurdu farkında değil :’D. Mangası gayet güzel ve akıcı ama animesi bundan çok daha fazlası. Yani mangasını okuyanlar animeye baksın. Animesini seyredenlerin mangaya bakmasına pek gerek yok ama bazı önemli ayrıntılar için bakabilirler. Şahsen benim nefesimi kesti. Süper kahramanları sevenlere tavsiye ederim. Başta, birçok nedenden dolayı çocuksu birşey sanmıştım ama değilmiş. Favorilerim arasına girdi. Yani önyargılı olmadan bir göz atın, derim. Konusuna gelirsek;

Dünyanın % 80'inin süper güçleri var ve hepsi de birbirinden farklı. Her kişinin kendine özgü bir süper gücü olduğu için bunlara  süper güç yerine "özgünlük" deniyor. Bu güçlerin nereden, nasıl çıktığı bilinmiyor ama zamanla güçleri olan insan sayısı artıyor.
Yalnız bu güçlerini kötüye kullanan insanlar var. Yani süper gücü, özgünlüğü olan suçlular bunlara "kötü" (villain) deniyor.
Tıpkı çizgiromanlardaki gibi o kötüleri durdurmak için ortaya çıkmış , özgünlüğünü iyiye kullanan kişilere ise "kahraman" (hero) deniliyor. Kahramanlar, özgünlüğü olan polisler oluyor ve bu kahramanlıkların karşılığında para ve ün kazanıyorlar.
 
Yani bu dönemde, kahramanlık bir meslek ve özgünlüğü olmayan biri ise toplumda bir hiç sayılıyor.
 
Normalde zenginlere "elit" denirken, bu dönemde kahraman olmak ya da aileden birinin kahraman olması seni "elit" yapar çünkü kahramanlık en çok para getiren ve ün kazandıran meslek. Bu dönemde, kahramanlar çok popüler.
Kahramanların bu kadar popüler olmasını sağlayan kişi ise Allmight'tır. En güçlü kahraman ve Barışın Sembolü. İnsanlar onun varlığına güvenerek rahat bir şekilde yaşıyorlar. Bu dönemde, kahraman okulları ve kahramanların sıralaması var. 1. sırada ise, Allmight var.
Baş karakterimize gelirsek, özgünlüğü olmayan ama Allmight gibi insanlara umut veren harika bir kahraman olma hayaliyle yaşayan genç bir çocuk. Midoriya İzuku. (Çilli başrol :'D). Utangaç, masum, yardımsever, sevimli bir karakter. Bu hikaye onun kahraman olma hayalini gerçekleştirme hikayesi ve gerçek bir kahramanın ne olduğunu ve nasıl olması gerektiğini anlatıyor. Kahramanı kahraman yapan şeyleri daha iyi görmemizi sağlıyor. :)
Bu anime, manga "Sky High adlı bir amerikan filmine aşırı benziyor. Hikayenin işleyişi de Marvel tarzı yani amerikan tarzı. Bu yüzden, amerikan özentisi diyenler var ama ben tamamen orjinal olmasa bile, efsane hikaye, karakter ve olaylara sahip olduğunu düşünüyorum ve herkese tavsiye ediyorum. Müzikleri, karakterleri, olayların akıcılığı da ayrı bir efsane.
 
Bir de baş karakterin zayıf, ezik olduğunu düşünenler var ama bu karakter, diğer hikayelerdeki gibi saflık ile iyiliği karıştıran bir karakter değil. Sadece çok masum ama zeki de. Gerçek ezik, eline fırsat geçtiğinde, etrafına tehdit oluşturacak kişiye deniyor ama bu karakter doğuştan kahraman. Gelişimine gelince, çoğu kişi yavaş olduğu için şikayet ediyor ama şahsen kendine göre gayet hızlı ilerlediğini düşünüyorum.


Ve baş karakter dışında da seveceğiniz bir sürü karakter olacağını düşünüyorum. Hepsi birbirinden güzel bence. (ya da çoğu :D)
Bu karakter, sırf elinde var olan güçle birilerini kurtaran biri değil. Elinde birşey olmadığı halde, birilerini kurtarma arzusuyla taşan bir baş karakter var. Şahsen benim istediğim tek şey buydu. (Bu sözler, beni seyretmeye sevk etmişti.İyi ki de seyrettim, okudum. O yüzden yazmak istedim.)
 
İnşallah benim bu hikayede gördüğümü siz de görebilirsiniz.
(Bu arada, bu hikayenin bazı karakterleri hakkında karakter analizi yaptım. Bakmak istediğiniz, karakterin adını yazın ve eğer varsa çıkar. İsterseniz bakabilirsiniz ama bu mangayı / animeyi seyretmeden bakmayınız. Çünkü bolca spoiler içerir.)
Efsane bir hikaye bence. :)
"Gerçek kahramanlar sadece hayatları değil, kalpleri de kurtarırlar..."
Okuduğunuz için teşekkürler. İnşallah anlatımımı beğenmişsinizdir. İyi seyirler...:)


RİBA Aİ

2 yorum:

  1. iyi güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bloğa, ilk yorum yapan kişi olduğunuz için tebrikler!!! Teşekkür ederiz. Yine bekleriz :))).

      Sil

Tragic Story of Shigaraki Tomura

TRAGİC STORY FROM RİBA Aİ (its just a theory) SHİGARAKİ'S TRAGİC PAST/LİFE Theory about Shimura Family: we know shigaraki h...